|
Att sopa och klistra
|
| wizard |
Publicerat 09 June 2007 16:10
|

Admin

Registrerad: 04.04.06
|
Har varit ned 2 ggr nu på Fagerbergets skjutbana under denna vecka, på onsdag kvälllen var jag dit, och nu denna dag lördag 9/6, vad jag reagerar starkt på är att jag måste varje gång börja med att klistra speglar då jag skall skjuta, och även måltavlan är i regel sönderskjuten, kan förstå att dessa bör träna mer på att skjuta då man lyckas att peppra sönder själva måltavlan, de ggr jag varit ned har det varit ett fåtal träffar på själva spegeln, men på måltavlan har det varit väldigt många, inga .22 hål var det heller utan utav den grövre sorten.
Som jag ser det är det den/dom skjutglada som är där för att tydligen avreagera sig över sitt kanske dåliga skjutresultat, och låter måltavlan ta den smällen, det är väl ok, men KLISTRA då över hålen sedan !
Sen har då denna, eller dessa sk skyttar bara givit sig iväg, igen kanske för at det inte gick så bra, (bortsetta att denna/dessa lyckades lämna en hög med oklistrade speglar/måltavlor ) så lämnades en hög med tomhylsor kvar i skjuthallen, de 2 ggr jag var ned dit för att träna, inom denna korta intervall, så fick jag båda gångerna börja med klistra (använde samma tavla båda gångerna, den med bara 2 tavlor) speglar och tavlor, och båda dessa ggr var det tomhylsor precis överallt.
Är nu detta ett väldigt stort problem, både ja och nej, nej för att det går att åtgärda relativt snabbt, JA för att det är fruktansvärt irreterande att varje gång behöva göra just detta bara för att några slöa triggerhappy nötar inte ids själva.
Nu är det inte bara dessa 2 ggr detta hänt, detta händer hela tiden där, vad jag reflekterade över var att jag under så pass kort tid, med samma speglar/tavlor, fick klistra så pass mycket, samt sopa tomhylsor.
Jag kommer att vid nästa styrelsemöte ta upp detta problem, anslag hjälper kanske inte mycket, men påminner om problemet.
Ni som är där och skjuter, tränar eller just bara busar på, sopa upp tomhylsorna efter er, klistra tavlor/speglar ni har skjutut på, den tid ni lägger ned på detta är inte mer än ett par minuter, men i genäld får vi en större trevnad och en bättre trivsel ute på skjutbanan.
Väl mött
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise " |
| |
|
|
| Moss |
Publicerat 10 June 2007 17:54
|

Admin

Registrerad: 22.03.06
|
Instämmer med föregående inlägg...
SÅ himla svårt är det väl ändå inte att städa efter sig???ELLER???
Den som beter sig på detta sätt kanske vill att vi ska höja medlemsavgiften så vi kan anställa någon som städar banan regelbundet???
Skärpning alltså...
Det är fan inget kul å städa efter andra,och det brukar man ju få göra när man kommer till banan,lätt irriterande...
Skapar bara massa krångel för ALLA inbandade...
Det är ju roligare att komma ner på banan å se att det är rent och snyggt istället för en massa skräp drällande här å där...
Etik och moral finns det ju något som heter...
Banan är ju till för att vi ska trivas där,inte tvärtom...
Better a Glock in the hand,than a cop on the phone... |
| |
|
|
| wizard |
Publicerat 11 June 2007 15:44
|

Admin

|
Att det inte skulle debatteras vilt i detta ämne förstod man väl, men att det skulle bli så här lite !!
Redigerat av wizard den 11 June 2007 16:26
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise " |
| |
|
|
| hex |
Publicerat 13 June 2007 11:36
|

Admin

Registrerad: 05.03.06
|
Att det inte debatteras är väl för att det inte finns något motsida att sympatisera med?? Det är ju en självklarhet att man tar upp/klistrar efter sig.. Det blir nog ändring nu skulle jag tro. Alla vet ju snart att det finns webkamera ute på Fagers...
“A child of five would understand this! Send someone to fetch a child of five.”
Groucho Marx 1895-1977 |
| |
|
|
| Trident |
Publicerat 24 January 2010 12:31
|
Marksman

Registrerad: 05.05.06
|
Om 22Lr-ammon hade varit dyr och varit omladdningsbar så skulle säkert folk snåla och plocka efter sig, sak samma gäller de 9mm hylsorna av kronans modell som man ibland får åka rollerblades på då man besöker banan, bort med dom!...Sop, skyffel och hink finns ju där just för att det skall vara enkelt att städa efter sig. Det tar inte många sekunder att rensa upp golvet och klistra tavlorna efter ett träningspass.
Redigerat av Trident den 24 January 2010 12:32 |
| |
|
|
| Trident |
Publicerat 11 April 2010 14:29
|
Marksman

|
Stövlade ner till pistolbanan idag för att få lös lite tomhylsor att ladda om till revolvern. Fint väder och allt som man kan begära för en trevlig stund på banan. På 25m banan fick jag syn på X-antal tomma ölburkar som låg på backen strax framför tavelstället sönderskjutna. Visst kan jag hålla med om att det är skoj att skjuta på burkar på det avståndet och jag gör det ibland själv med tanke på att en ölburk har en dim om 65mm och att träffa denna gång på gång är ju bra träning och självmarkerande, men varför låter man dessa ligga kvar och skräpa efteråt
Tomhylsor i cal.22 låg kvar på bänken och på betonggolvet vilka jag sopade upp och slängde i hinken, tog väl en si sådär 1minut.
Skaffa en revolver istället utifall ni har problem med ryggen dvs att böja sig ner och plocka och glöm inte att plocka upp burkarna innan ni går hem. Fältskytte "hunden" var dock klistrad (misstänker att det var jag som gjorde det sist?)
Stövlar är ett bra alternativ till skodon denna årstid för då kan man även hämta in måltavlorna efteråt. |
| |
|
|
| wizard |
Publicerat 13 April 2010 17:02
|

Admin

|
Vi får väl sätta upp webkameran igen då.......men då blir väl någon som alla andra verka bli idag......kränkt !
| |
|
|
| hex |
Publicerat 14 April 2010 22:51
|

Admin

Registrerad: 05.03.06
|
Ja det är ju väldigt dålig stil att lämna så mycket junk efter sig!
Att förvänta sig att någon annan ska städa efter en är väldigt okamratligt! SKÄMS!
“A child of five would understand this! Send someone to fetch a child of five.”
Groucho Marx 1895-1977 |
| |
|
|
| Trident |
Publicerat 04 May 2010 20:17
|
Marksman

|
Jaa, sätts det upp en webkamera på fagers så är jag förste man ut till att skjuta naken Speciellt om detta främjar till en trevligare miljö för övriga, bättre skjuta naken än att gå från Ystad till Haparanda för ett än större ändamål som fort bleknar bort i folks minne. |
| |
|