10 September 2010 21:10
Navigation
· Startsida
· Debattforum
· Event Kalendar
· Filarkivet
· Länkar
· Nyhetskategorier
· Kontakt
· Sök
Downloads

New Downloads

Resultat Flygar...
Inbjudan Flygar...
Resultat Tomhyl...
Inbjudan SJPK f...
Inbjudan Skytte...

Top 5 Downloads

Resultat Bana-C... [236]
Blankett medlem... [216]
Resultat Tretto... [203]
Resultat PPK kl... [196]
Rikstävlingen h... [176]
Visa ämne
 Skriv ut ämne
Vilken 45:a rekommenderas (pistol)
BruteForce
#1 Skriv ut inlägg
Publicerat 21 November 2007 00:51
Rookie

Registrerad: 21.11.07

Kommer att åka på Utlandstjänst kommande sommar = mkt cash på banken vid hemkomst. Vill mkt gärna köpa en pistol i ovannämnda kaliber. Men vilken ?? Berätta gärna om era erfarenheter.

Stort tack på förhand.

BruteForce
#2 Skriv ut inlägg
Publicerat 23 November 2007 14:22
Rookie

Oj oj oj ! Ta`t lite lugnt, inte alla på en gång WinkSmile

Moss
#3 Skriv ut inlägg
Publicerat 24 November 2007 16:41
Användarbild

Admin

Registrerad: 22.03.06

Tja,och välkommen tillbaka till forumet...Wink
En 45:a kan man ha till det mesta men bana är väl att föredra även om den funkar till PPC oxå...
En dubbelradig passar mig bäst,därför har jag satsat på en Para-Ordnance,en både vacker och funktionell pang,iaf enligt min smak...
Sen är det väl många förståsigpåare som förespråkar en pang i 9mm,och för de flesta så är det väl den vägen dem går,men men,smaken är som baken=delad...
Nackdelarna med 45:an är väl att man får söka hylsor i tid och otid,annars ser jag inga"fel"med en sån pang...
Testa gärna innan du handlar är väl ett gott tips...Smile
Better a Glock in the hand,than a cop on the phone...

BruteForce
#4 Skriv ut inlägg
Publicerat 24 November 2007 18:16
Rookie

Utöver en 45:a så kommer det även att finnas plats för en Glock Wink

hex
#5 Skriv ut inlägg
Publicerat 26 November 2007 14:52
Användarbild

Admin

Registrerad: 05.03.06

BruteForce skrev:
Utöver en 45:a så kommer det även att finnas plats för en Glock Wink

Det är den arsenalen jag har Wink Jag har också "fallit för" Para-Ordnance. Iofs. skulle det funka med vilken som helst tror jag? Åtminstone av de "bättre" sorterna av 1911'or. Nu har jag haft lite småstrul med min Para. Men det har man ju hört förekomma även på dyrare pickor Wink

Och Glocken är ju helt underbart pålitlig! Cool
“A child of five would understand this! Send someone to fetch a child of five.”
Groucho Marx 1895-1977

http://www.pistolero.nu
BruteForce
#6 Skriv ut inlägg
Publicerat 26 November 2007 19:06
Rookie

Hjärtat klappar lite extra (och inte så lite heller) för Kimber just nu.

Silverbullit
#7 Skriv ut inlägg
Publicerat 04 December 2007 19:30
Användarbild

Sharpshooter

Registrerad: 26.04.06

Hej Bruteforce,

Jag är lite osäker på vem i klubben du e?

Iaf så har jag varit i exakt samma läge som dig - ångest över vilken .45:a jag skulle välja.

Min önskelista i väldigt mycket osorterad ordning såg ut så här,

Ed Brown
Rock River Arms
Les Baer
Wilson Combat

Jag tittade även en hel del på dubbelradiga varianter som STI, SVI etc samt lite mer prisvärda varianter som Kimber, Springfield etc

Men mitt första .45 köp - Kimber & BULs samarbetsprojekt "Polymer Target" - blev ett fruktansvärt fiasko.
Så jag bestämde mig för att köpa det bästa jag kunde hitta, vilket slutade med en Les Baer.

Jag visste exakt vad jag skulle använda den till, o det underlättar ju en hel del om du berättade vad du ska skjuta med den om du vill ha förslag.

Kolla här,
http://skytteforu...highlight=

Vänliga hälsningar,

/Tobbe
For Budget Reasons, the Light at the End of the Tunnel had to be switched Off

BruteForce
#8 Skriv ut inlägg
Publicerat 05 December 2007 00:03
Rookie

Silverbullit skrev:
Hej Bruteforce,

Jag är lite osäker på vem i klubben du e?
Vänliga hälsningar,

/Tobbe

Jessicas äldre bror, kommer ofta i sällskap med Jessica och Andreas eller med Markus Dannberg (blivande svågern WinkSmile)

PPC är väl det främsta ändamålet, fasta riktmedel och enkelradigt. Antal tum på pipan...ja det som är tillåtet. Har läst en del om Kimber på Skytteforum och hunnit bli avskräckt så det sjunger om det. Vet inte alls vilket märke jag ska gå på i skrivandets stund. Din Les Bear är mkt likt något som jag är sugen på för övrigt.
Redigerat av BruteForce den 05 December 2007 00:08

45auto
#9 Skriv ut inlägg
Publicerat 08 December 2007 08:09
Rookie

Registrerad: 14.11.07

Väljer du en 45:a typ colt 1911 har du en mängd med custom prylar som du kan montera in efter hand, det är oftas plånboken som begränsar. Norincos 1911 har blivit populära att köpa på grund av priset sen customiserar man dom efter tycke och smak. Men kvaliten går inte att jämnföra med typ les bear.

BruteForce
#10 Skriv ut inlägg
Publicerat 10 December 2007 10:07
Rookie

45auto skrev:
Norincos 1911 har blivit populära att köpa på grund av priset sen customiserar man dom efter tycke och smak. Men kvaliten går inte att jämnföra med typ les bear.

Inte aktuellt med "Made in China"

Trident
#11 Skriv ut inlägg
Publicerat 06 March 2010 18:11
Marksman

Registrerad: 05.05.06

Är lite i funderingarna kring en Tanfoglio Witness Custom 1911:a i kaliber 45Acp som www.dae.se saluför. Priset för denna ligger kring 7000:- nytt i kartong i rostfritt utförande och utbytesdelar från övriga tillverkare skall tydligen passa även denna pang.

Är det någon här som har erfarenhet av Tanfoglios pistoler och hur dom är kvalitetsmässigt??

Bula
#12 Skriv ut inlägg
Publicerat 09 March 2010 02:11
Användarbild

Admin

Registrerad: 30.07.06

Har aldrig sett ngn i dessa trakter tyvärr. Större chans på skytteforum tror jag.
In Doubt We Trust!

Trident
#13 Skriv ut inlägg
Publicerat 12 March 2010 19:06
Marksman

Ja, skytteforum hade info just kring denna pang, tack för tipset. Ja någon här uppe skall väl bli förtst med en sådan pang om inte annatGrin
Trevligt tvärsnittsnitt på en 39B i din avatar Bula!

Trident
#14 Skriv ut inlägg
Publicerat 04 June 2010 15:00
Marksman

Nåväl det blev en Norinco Np29 i 9mm istället. Motivering: For budget reasons, men man kan ju alltid köpa en vxl-sats i .45 nån gång för "fin-skjutning"Grin

Slutsumman för 2st kalibrar i samma Norinco-pang skulle motsvara priset av en Tanfoglio så valet blev denna kina-puff som naturligtvis kommer att se helt annorlunda när jag fixat till den dvs inte bara ny finish som är mitt absoluta minsta problem utan även div detaljer som sig bör på en sådan här budget-pangSmile

Det må vara med "Made in China" och allt det där men det är intressant att veta om att amerikanarna tok-saknar dessa pangar efter deras import stopp av dessa. Den extremt höga stålkvalitèn som Norinco har finns inte i någon motsvarande 1911:a oavsett tillverkare och prislappWink Visserligen så måste man väl vara superduper vapensmed för att få till toleranserna likt en Les Baer men tanken är ju lite rolig ändå.
Redigerat av Trident den 05 June 2010 12:54

Bula
#15 Skriv ut inlägg
Publicerat 08 June 2010 09:46
Användarbild

Admin

Registrerad: 30.07.06

Det är bara att gratulera!

Ska bli kul att pröva den som modifierad nu när man testat den "rå".Smile
In Doubt We Trust!

hex
#16 Skriv ut inlägg
Publicerat 18 June 2010 10:35
Användarbild

Admin

Registrerad: 05.03.06

Kul! Var också nära att handla en Norinco innan jag hittade min Para.
“A child of five would understand this! Send someone to fetch a child of five.”
Groucho Marx 1895-1977

http://www.pistolero.nu
Trident
#17 Skriv ut inlägg
Publicerat 23 June 2010 21:14
Marksman

En "kvalitetskontroll-skjutning" av Bula(som vanligt, brukar se riktigt bra ut då;-) gjordes idag efter att jag fixat trycket på pangen samt lite "onödig" utvändig finish dvs nya kolvplattor och..Håll i er "tri-tone finish" dvs toppen av manteln svart, sidorna blankpolerade och stommen svartCool Finns säkert ett mer avancerat ord för detta tex combined-duotone eller motsvGrin

Resultatet då? Bula skjöt ett magasin rakt av och bekräftade 2st slängskott, resten "kändes bra" Slängskotten var lätta att hitta och resten låg i ett enda hål i 9-10:ans ring med omkrets som en krona ungefär. Poängterar att riktmedlena är av fast typ (Novak-style)

Slutsats.1: Bra mycket pang för pengarna med liten precisionshöjande insats som kostat noll kr.

Slutsats.2: Kvalitèn på en så här pass billig pang kan nog skifta en hel del dvs man får det man betalar för men o andra sidan så behövs ju i regel de flesta 1911Shockr genomgå en starr-operation innan dom börjar gå riktigt bra.
Norinco kan med andra ord funka bra med små insatser eller bli bättre med fler övergående ingrepp men som sagt med tanke på inköpspriset så är det ingen dum idè att "chansa" Det går ju alltid att slipa bort kinastämpeln om man stör sig på just dennaGrin

Gå direkt till forum:
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.
Inloggade användare
· Besökare: 2

· Inloggade användare: 0

· Antal registrerade användare: 83