|
Nia
|
| Jabbe |
Publicerat 15 January 2009 12:03
|
Rookie

Registrerad: 01.01.08
|
Har börjat fundera på grov pang, har tittat på en Beretta 92fs för 5700kr med safarihölster, 2 mag och gummisidor. Har fått höra mkt negativt och lite positivt av det jag läst på forum. Har aldrig skjutit med en sådan men prov klickat den, jag tycker den känns stadigt och inte så stor som alla säger fast är ju van min FN. Trycket är lite långt på den men ändå inte så farligt tungt.
Sedan så är det en CZ 85 Kombat som jag har sneglat på har aldrig känt på en men fått höra bra om den då jag läst om Beretta och Glock, siktet är ju ställbart på den och man kan köpa mkt grejjor till den som nytt tryck osv. Frågade på Sportec vad dom tog för en ny och det skulle gå på 6850kr + frakt på 425kr.
Ska nog mest skjuta bana och fält har jag tänkt.
Skulle gärna vilja ha lite tips å råd. |
| |
|
|
| hex |
Publicerat 23 January 2009 13:52
|

Admin

Registrerad: 05.03.06
|
Det är alltid svårt att råda till köp 
Jag har ingen erfarenhet av CZ, jag har skjutit lite med en Beretta och jag äger en Glock.
Skulle jag köpa min första 9'a nu skulle jag ändå köpa en Glock. Men har absolut inget emot Beretta för den skull..
Det var ju ett hyfsat pris på den du hade hittat. Alltid bra att få med lite grejor så slipper man köpa det sen..
M.a.o får man nog chansa och se om man trivs med pitolen. Det går oftast att sälja om man skulle behöva utan större förlust.
“A child of five would understand this! Send someone to fetch a child of five.”
Groucho Marx 1895-1977 |
| |
|
|
| Jabbe |
Publicerat 03 February 2009 14:57
|
Rookie

|
OK förstår det är ju olika från person till person.
Men tror det blir Glock trots allt, tror det är bäst och börja där och sedan får man se vad som händer  |
| |
|
|
| Trident |
Publicerat 12 May 2009 20:00
|
Marksman

Registrerad: 05.05.06
|
Får man fråga vilken pang det blev i slutändan? Annars har jag ett par kolvsidor i pärlemor till salu som passar B92Fs dvs hal som en tvål i fängelsedushen och trevligt för den som står bakom och ser på
Redigerat av Trident den 12 May 2009 20:03 |
| |
|
|
| Jabbe |
Publicerat 14 May 2009 18:16
|
Rookie

|
Det vart en CZ 75b sa, väntar på att få den hem  |
| |
|
|
| Trident |
Publicerat 24 January 2010 12:55
|
Marksman

Registrerad: 05.05.06
|
Det finns som du säkert redan vet om en hel del extra godis till Cz:an dvs rak avtryckare annat trycke osv. Själv bytte jag ut "halvmåne- avtryckaren" till en rak i aluminium/röd eloxerad bara för att det kanske retar någon och en GP- hane och bara detta gjorde trycket mycket lättare istället för känslan av att dra upp ankaret för hand på en finlandsfärja
Min Cz 75 är en renodlad 22:a dvs går ej att växla på en 9mm sats men tryckesmekanismen är densamma. Har över en Gp-avtryckare/aluminium/mattsvart-ställbar triggerstop om intresse finns, dock så är den av halvmåne-typ och är bredare än orginal
Redigerat av Trident den 24 January 2010 13:03 |
| |
|