Har förstått att det finns flera av er andra PPK:are som även jagar dvs på träningen i kaffepausen kan man höra att det pratas jaktvapen emellanåt, den ena har en musköt som kastar ut större "soptunnor" än den som var föregående talare
Nä skämt åt sido. Är lite nyfiken på hur många av er som har en Ruger 10/22:a i sitt skåp och det viktigaste, hur mycket används den och hur mycket av bössan är fortfarande standard?
Själv har jag naturligtvis en dylik skapelse och den används rejält, det som fortfarande är standard och sitter kvar på bössan är väl själva lådan och avtryckaren i nuläget. Köpte min i rostfritt utförande med trist plaststock som genast byttes ut mot en halvfärdig "gör det själv- tumhåls-lamitatstock" Lådan klädde jag in med en rödtransparent candy-pulverlack bara för att det kanske retar någon men det blev jäkligt fräckt om man kan tänka sig något annat som inte är annat än mattsvart,mossgrönt.
Extra "Tjock-pipa" i komposit med 3-ports kompensator blev ett måste för att mildra den annars ohyggliga rekylen som ett halvautomatiskt gevär i kalibern .22Lr ger
Måste bara slå ett slag för denna roliga tingest och bara för att övertyga Bula att köpa en då han går i funderingens tanke, så får ni andra passa på och fylla på med positva kommentarer, tips och annat. Eventuella negativa inslag av er härrör bara till att er bössa inte är tillräckligt ombyggd då 10/22:an i sitt grundutförande bara är ett verktyg till att skapa något mera personligt
Redigerat av Trident den 11 February 2010 21:21
Självklart har man en 10/22:a i skåpet hemma.
Rostfri med orginalkolven. Användes rätt flitigt dom första 3-4 åren men dom senaste 3 åren istort sett oanvänd.
Rolig att plinka med men det går oförskämt mycket med ammo när man har halvauto och stora mag.
Redigerat av Kajs den 12 February 2010 10:24
It´s nice to be Important.
But Is´s more important to be nice
Det finns en hel uppsjö av olika high-cap magasin till denna pang varav bristande kvalitè råder mellan märkena. Själv kör jag med Butler-Creek 25-skotts magasin med stål läppar då jag skjuter på banan och dessa funkar riktigt bra medans snik-varianten har plastläppar som med tiden slits ner med matningsproblem som följd. Min slutsats är att magasin med stålläppar är att föredra.
Vid jakt använder jag orginalmagasinet dels för att allt annat är olagligt samt om det vore legalt med dessa "banan-magasin" så skulle man väl förmodligen fastna mellan två träd och bli hängandes där emellan
En förlängd magasin utlösar "spak" är ju också en helt rätt investering då man ändå håller på
Gå direkt till forum:
Logga in
Inte registrerad användare? Klicka här för att registrera dig.